DNA
Lahjakäärijä
Kun vuosi lähestyy loppuaan, joulukansaa houkutellaan ostoksille. On poroa ja pukkia, joulukalenteria ja puuterilunta.
DNA päätti olla lähtemättä mukaan joulunajan taktisiin hintahoukutteluihin. Sen sijaan se kutsui itsensä asiakkaiden koteihin osaksi joulunviettoa. Tie suomalaisten kuusten alle kävi lahjojen kautta. Sisällön lisäksi oleellista oli kääre. Sanavitseistä tutulle operaattorille oli vain luonnollista, että maailman kuuluisimmasta käärijästä tehtiin Lahjakäärijä.
”Kampanjan idea oli yksinkertaisesti loistava. Se hyödynsi DNA:n mainonnan luovaa kielikuvakonseptia oivaltavasti ja toi mukaan ajankohtaisen elementin, Lahjakäärijän eli Käärijän. Olemme saaneet kampanjasta pelkästään positiivista, jopa innostunutta palautetta. Ihmisten innostumisen kynnystä ei ole tänä päivänä helppoa ylittää mainonnalla ja siksi tämä palaute on tuntunut erityisen hienolta. Kampanja vaikutti selkeästi myös DNA:n tuotteiden ja palveluiden joulumyyntiin.”
– Sinikka Alanne, Vice President, Marketing, DNA