Lidl
Kuumana kesään
Suomen kesässä syttyy niin grilli kuin lempi. Valo ja lämpö saa routaiset sydämet sykkimään. Aurinkoiset kelit muuttuvat seksihelteiksi, vaatteet vähenevät, parit löytävät toisensa ja väljähtänytkin suhde roihahtaa uuteen liekkiin.
Lidlin kesäkampanjassa rakkauden sanoma henkilöityi antiikin jumala Erokseen, Afroditen poikaan. Hän on siivekäs ja sinisilmäinen nuorukainen, joka tunnetaan maagisesta jousestaan. Eroksen ilmaan sinkoama nuoli saa kohteensa rakastumaan päätäpahkaa. Voima on suuri ja arveluttava kujeilevan nuorukaisen käsissä. Eros herättää ihmiset horroksesta ja saa heidät näkemään toisensa ja kesäruuat uudessa valossa.
Kampanja näkyi ja kuului kaikissa ostetuissa kanavissa sekä mainonnan lisäksi myymälöissä ja tapahtumissa. Yhdistävänä tekijänä toimi graafisten elementtien lisäksi latinoversio Tapani Kansan (huom. englanniksi Folk) R-A-K-A-S -kipaleesta, joka toitotti rakkauden kesän ilosanomaa.
Ps. Eroksen veljen nimi on muuten Anteros.
”Minä vanha käppänä, 63v, tykkään myös Lidlin kesämainoksista. Ne ovat tarinoita ja erilaisia, hahmot hyviä juuri noin. Samoin tykkää vielä vanhempi käppänämieheni.”
-Vauva.fi