Kia
Kia EV3 – Vastavoima statusmerkeille
Kialla on Suomessa mielikuvahaaste. Täällä elää yhä pinttynyt mielikuva muovisesta korealaisesta merkistä, jolla on vain pitkä takuu. Sähkön aikakausi laittoi kaikki merkit samalle teknologian kehityksen viivalle. Tässä oli Kian paikka iskeä. Uuden EV3-sähköauton lanseerauksen myötä halusimme ilmiantaa sen älyttömyyden, joka perinteisiin premium-merkkeihin liittyy.
Teimme verkosta löydöksen. Suomen suurin verkkokauppapaikka Tori.fi on täynnä myynnissä olevaa premium-automerkkien fanitavaraa. Ne olivat täydellinen manifestaatio niille pölyttyneille mielikuville, joita halusimme haastaa. Kun Mersumies myy Mersutakkinsa, on jotain perustavanlaatuista täytynyt tapahtua. Ehkä hän on tullut järkiinsä? Keräsimme joukon aitoja myynti-ilmoituksia ja laitoimme ne sellaisenaan Helsingin Sanomien kanteen, sosiaaliseen mediaan ja jälleenmyyjille jaettavaksi.
Vaikka julkaisu tapahtui keskellä joululomia, alkoi välitön kuhina. Sosiaalinen ja uutismedia täyttyivät Kia-maininnoista. Parhaat ideat herättävät tunteita puolesta ja vastaan. Näin kävi myös Kian tapauksessa.