Burger King
Mäkkäri ❤️ Whopper
Radio Suomi Popin Aamulypsyn juontaja Juuso Mäkilähteen kohtalona on omata Suomen hämmentävin lempinimi: Mäkkäri. Humaanina brändinä Burger King halusi osoittaa, ettei nimi miestä pahenna, eikä varsinkaan kerro mitään makuaistista ja tyylitajusta. Kaikilla on mahdollisuus.
Ensivaiheessa ”Mäkkärin” 70 000 seuraajaa saivat maistiaisen erikoisesta vaikuttajayhteistyöstä, jossa fokus ei suinkaan ole vaikuttajassa itsessään.
Ulkomainoskampanjan julistepaikat valikoitiin McDonald’s-ravintoloiden edustoilta eri puolilta Helsinkiä, jotta viestin efekti olisi mahdollisimman vahva. Vaikuttajayhteistyössä tärkeässä roolissa oli luonnollisesti ”Mäkkärin” omat somekanavat, joissa hän jakoi niin valmista mainosta kuin making of -materiaalia.